Activiteiten en projecten
GWP (Geïntegreerde Werk Periodes)
Onze aanpak
Geïntegreerde werkperiodes zijn meerdaagse studiereizen waarin we verschillende vakgebonden en vakoverschrijdende doelstellingen realiseren. Ze zijn gericht op het realiseren van niet alleen ‘lerende’ doelen, maar ook het ontwikkelen van communicatieve en sociale vaardigheden. We streven ernaar om leerlingen te stimuleren tot een grotere zelfstandigheid, weerbaarheid en een verbreding van hun wereldbeeld.3e jaar
In het derde jaar bijten we de spits af met een driedaagse, waarbij verschillende studierichtingen elk hun eigen unieke programma hebben. Naast kennismaking met elkaar, leren ze ook hun studierichting beter kennen. Zo verkennen bijvoorbeeld de leerlingen van de Latijnse klassen cultuursteden Tongeren en Maastricht, terwijl de economiestudenten zich verdiepen in ethisch-economisch ondernemen in Gent.
4e jaar
In het vierde jaar combineren we natuur, sportiviteit en beweging met cultuur tijdens een fietsparcours door Nederland. Leerlingen verleggen hun grenzen, zoeken oplossingen en blijven volhouden ondanks moeilijkheden.
5e jaar
Voor het vijfde jaar gaan we richting Parijs voor een culturele verkenning van de Franse hoofdstad. Franse taalvaardigheid, cultuur en poolgerichte activiteiten staan centraal.
6e jaar
Ten slotte is er GWP voor het zesde jaar, de retoricareis naar Tsjechië. Dit is de kers op de taart van vier jaar samen leren. Een historische en fascinerende reis die de zesdes naar Praag voert, een betoverende stad vol geschiedenis, cultuur en architectuur. We bewonderen de iconische bezienswaardigheden zoals de Karelsbrug en de Praagse Burcht en genieten van de sfeer op de historische pleinen. We ontdekken de rijke culturele scene met zijn talrijke musea en nemen de tijd om in de prachtige natuur te vertoeven.
Onze missie
Een GWP biedt onze leerlingen de kans om kennis te vergaren, vaardigheden te ontwikkelen en onvergetelijke ervaringen op te doen die hen voorbereiden op een dynamische wereld.